Procedura recenzowania artykułów

Procedura recenzowania artykułów jest zgodna z Rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 27 września 2015 roku:

  • „do oceny każdej publikacji powoływanych jest co najmniej dwóch niezależnych recenzentów spoza jednostki naukowej afiliowanej przez autora publikacji,

  • recenzentowi nie ujawnia się autora lub autorów recenzowanej publikacji (tzw. double-blind review proces) lub recenzent podpisuje deklarację o niewystępowaniu konfliktu interesów, […]

  • pisemna recenzja publikacji zawiera wniosek recenzenta dotyczący warunków dopuszczenia publikacji do wydania lub jej odrzucenia […]”.

Formularz recenzji artykułów zgłaszanych do publikacji w „Aspektach Muzyki” dostępny jest w dziale Dla autorów.

Przedłożony artykuł zostanie zakwalifikowany do publikacji, jeśli uzyska dwie pozytywne recenzje, a w wypadku uwarunkowania pozytywnej recenzji zmianami lub uzupełnieniami określonymi przez recenzenta jako konieczne — pod warunkiem ich wniesienia przez autora w terminie określonym przez redakcję.

W celu przeciwdziałania przypadkom ghostwriting redakcja stosuje następujące środki:

  • wymaga od autora złożenia pisemnej deklaracji autorstwa artykułu zgłoszonego do publikacji oraz oświadczenia, iż przedłożony artykuł nie był wcześniej nigdzie publikowany;

  • zobowiązuje autora do podania informacji o źródłach finansowania badań, których publikacja jest rezultatem;

  • w wypadku artykułów przygotowanych przez więcej niż jednego autora — wymaga określenia wkładu poszczególnych autorów w powstanie publikacji.

Redakcja oświadcza, iż będzie dokumentować wykryte przypadki nierzetelności naukowej, a przede wszystkim ghostwriting, oraz ujawni je, powiadamiając jednostki zatrudniające autorów lub inne odpowiednie instytucje.

Recenzenci współpracujący z redakcją:

Dr hab. J. Katarzyna Dadak-Kozicka (UMFC, Warszawa)
Dr hab. Jagna Dankowska (Katedra Nauk Humanistycznych, UMFC, Warszawa)
Dr hab. Magdalena Dziadek (Katedra Muzykologii UAM, Poznań)
Dr hab. Anna Granat-Janki (Katedra Teorii Muzyki i Historii Śląskiej Kultury Muzycznej, AM we Wrocławiu)
Dr hab. Barbara Kamińska (Międzywydziałowa Katedra Psychologii Muzyki, UMFC, Warszawa)
Dr hab. Tadeusz Kobierzycki (Katedra Nauk Humanistycznych, UMFC, Warszawa)
Prof. dr hab. Zofia Konaszkiewicz (Katedra Edukacji Muzycznej, UMFC, Warszawa)
Dr hab. Iwona Lindstedt (Instytut Muzykologii UW, Warszawa)
Prof. dr hab. Irena Poniatowska (Narodowy Instytut im. F. Chopina, Warszawa)
Dr hab. Violetta Przech (Wydział Kompozycji, Teorii Muzyki i Reżyserii Dźwięku, AM w Bydgoszczy)
Dr hab. Barbara Przybyszewska-Jarmińska (Instytut Sztuki PAN, Warszawa)
Dr hab. Benjamin Vogel (prof. em., Instytut Muzykologii Uniwersytetu w Lund, Szwecja; Katedra Edukacji Artystycznej US, Szczecin)
Prof. dr hab. Małgorzata Woźna-Stankiewicz (Instytut Muzykologii UJ, Kraków)
Dr hab. Alina Żórawska-Witkowska (Instytut Muzykologii UW, Warszawa)